BEKÄMPA DITT MORGONTRÖTTA OCH FÖRSTOPPADE JAG!

 
 
 
GOD MORGON!
 
Jag brukar ställa mig och göra egna ingefärashots ungefär en gång varannan vecka. (Om jag har orken.) Jag kan inte poängtera nog vilken jäkla kick en får av en shot på morgonen. Skär sig kanske lite med kaffet, men så värt det. Dels är det så starkt att du vaknar automatiskt, dels är det som Jesus Kristus för immunförsvaret & inkluderar du lite chilli så får matsmältningen lite hjälp på traven. VARSÅGOD!
 
DU BEHÖVER:
  1. 1 liter vatten i en stor kastrull
  2. (ca.) 200 gram ingefära. Riven eller finhackad, MED skal!
  3. 0,5 dl honung
  4. 2 citroner
  5. Chilliflakes eller färsk chilli (valfritt, mängd på måfå)
GÖR SÅHÄR:
  1. Värm upp vattnet tillsammans med ingefäran i cirka 25 minuter.
    OBS! Får inte koka, bara skjuda lite. Här kan du även ösa i chillin om du vill.
  2. Sila av ingefäran och häll i stor bunke, alt. tillbaks i kastrullen. Låt vätskan svalna till kroppstemperatur.
    Känn efter med fingret. Känner du inte skillnad på luft och vätska är det perfekt!
  3. När vätskan har svalnat till kroppstemperatur: blanda i honungen så att den smälter ihop med vattenblandningen. -Låt svalna! 
  4. När vätskan är helt avsvalnad blandar du i de pressade citronerna. 
VOILA!
puss.
 
 
 
                       
 
• Kategori: "Nyttigt", Allmänt; • Taggar: Frukost, Ginger shots, Immunförsvar, Ingefära, Ingefärashots, matsmältning; • Kommentarer (0)

Kommentera här: